Etorkizun beltza

Etorkizun beltza

Notapor Atertuarte el Sab Abr 26, 2003 5:34 pm

Gipuzkoan gaur egun , hiritarron gehiengoa euskaraz mintzatzatzeko gai zela uste nuen. Badirudi oker nengoela. Hemen denek dute zeozer esateko politikaz, futbolaz edo Ulan Batorreko zoologikoko tximinoak duen dietari buruz. Beti ere gaztelaniaz. Gero bal,bla,bla oso baskitoak gara, euskaltzaleak, "es un tesoro de la humanidad", bla, bla,bla. Naxionalista gehiegi dago inguruotan. Gezurtero ugari. Hori da euskararen inguruan dagoen egoera. Adibidea: debate honetan dagoen parte-hartzea.
Atertuarte

Atertuarteri

Notapor Gizakume Eurisortzaile, betikoa el Jue May 01, 2003 2:21 pm

Ez zaitez izan hain ilun Txo! Ni ez dut uzte hainbesterako dela.
Gure Hizkuntza orain dela milla urte mintxa zen eta baita ere milla urtez jarraiko dugu mintxatzen .
Gauza bat bakarrik jakiten dut zihurtasunez, ez dakit zein edo zeintzuk izango diren etorkizunean izango diren hizkuntzak, baina zalantzarik gabe euskera izango dugu haietariko bat.

Nahi duzunerate, aio!
Gizakume Eurisortzaile, betikoa

Zuzenketa

Notapor Gizakume Eurisotzaile el Jue May 01, 2003 9:03 pm

"Nik" ez dut uzte "Ni" ordez ulertu behar da.
Gizakume Eurisotzaile

Bai

Notapor Margarita Seisdedios el Lun May 05, 2003 10:06 am

Zoritxarrez arrazoi osoa daukazu.
Badakizu euskeraz esaten dena: Euskera bihotzean eta erdara ezpaiñetan.
Euskal Herrian euskaraz.
Margarita Seisdedios

EUSKERA GALDUTEKO EZ DAGO........

Notapor K.E.L.G el Lun May 12, 2003 6:51 pm

..... bildurrik, munduan ez da zortu, hortako indarrik,
zasi jakintzu asko dabiltz galdu nahirik, asmo txar oiek guztiok dirade alperrik.

hau da estrofa bat AITORREN IZKUNTZ ZARRA ren abestiarena eta ikuzten dozu bezalaze orain dela mende bat baino gehiago EUSKERAK ostopo asko banekian baina alan ta guzti ikustendozu bezalaze orain indartzu dago.

egia da kalean lar ez da entzuten baina alan eta guzti nahiz eta aldardi batetik traba aundiak izan beste aldardi batetik iñoiz baino gehiago dago errestaxunak ikasi eta baita ere erabiliteko ( egunkariak, irratiak, telebista, idaslariak, olerkariak, gau eskolak, ikastolak, kilemetroak, ibilaldia, nafarroa oinez, araba euskaraz, eta abar).

amaitzeko ezatebaterako ni bizi nazen herrian orain dela 20-30 urte bararrik 6-8 lagun euskeraz hitz egiten genuen eta orain ia ia 400-500 gaude.

termino escribiendo en cristiano para decir que soy un analfabeto porque no he ido nunca a la ikastola y por eso vereis que hay muchas faltas de ortografia pero lo que importa creo yo es el fondo y no la forma y como pone otro de los contertulios el EUSKERA nunca desaparecerá.

K.E.L.G

K.E.L.G.rekin

Notapor Gizakume Eureisortzailea el Mar May 13, 2003 4:19 pm

Gure hizkuntza, herria, izaera, guk sortu duguna ez dago hilda eta ez da hilko gu ez ba dugu nahi.
Herri bat bere hizkuntza galtzen duenean beste herri baten menpean dagoelako esan nahi du.
Hizkuntz bat galtzen ez da ez dakitenak ikasten ez dutelako baizik eta dakitenak erabiltzen ez dutelako, orduan jarrai dezagun erabiltzen, ematen ta zabaltzen munduan arbolaren fruitua.

Agur eta ondo segi.
Gizakume Eureisortzailea

Betiko euskara

Notapor Emilio el Dom May 25, 2003 9:33 pm

Ni Txilekoa naiz eta eukera gutxi hitz egiten dut, baina betiko Eukeraz. Barkatu nire idatzia
Emilio

AIN AUKERA GUTXI EUSKERAZ .......

Notapor K.E.L.G el Lun May 26, 2003 9:47 am

.... itz egiteko euki eta nire eritziz oso ondo dago idatzidozuna.

gora EUSKERA edonongoa baina EUSKERA
K.E.L.G

Emiliori

Notapor Gizakume Betikoa el Mar May 27, 2003 3:12 pm

Aupa Emilio Amerikanua! Ongo etorria eta gora Txile!!
Esaera zaharra diñoen moduan;
Gernikan naiz Santiagon
Sagarra sagar
Txepetza txepetz
Ta euskalduna euskaldun.

Ondo segi, agur bero bat Estatu Batuetatik.
Gizakume Betikoa

re

Notapor baserri el Vie Jun 06, 2003 2:05 am

iepa
Pena ematen dit euskararen egoera.
galiziara joanda eta han ikusiaz nola denok beren hizkuntza hitzegin eta maitatzen duten "falemos galego" ezanez.
katalunian egoera berdina, primerako egoera gurekin konparatuz.
hemen eh-an zer gertatzen da???
lehen arrazoia nere uztez biolentzia da, euskera identifikatzen da biolentziarekin, presoekin, atentatuekin, badago portzentai oso altua inoiz ez duena euskara ikasiko , eta hori guztia ezkertu behar diegu dakigun guztiei.
bozkatzerakoan askok "morboaren" botoa bozkatzen zuten, biolentziarena, bombak, gazteak kaleko borroka eginez, eta abar "euskal herritarrok" ari buruz nenbilen hitzegiten.
katalunian eta galizian han bizi den gendea, ez dute batere arrazoirik beste hizkuntza bat ikasteko edo berarekin berba egiteko, ez dute hemen daukaguna.
2003 urtean ezin da egon hilketen alde, inola ere ez, badaude milaka gende sartuta dagoela familia espetxetan dutelako edota lagun bat ... baina askok eta askok erderzaleak dira eta ez dute euskara ikasiko, eta "de puta madre oye!!!" eta holakoak esanez tabernetan. horiek euskaldunak dira???
azkenean lortu nahi duten bakarra gizartearen borroka beraien artean euskara eta estatutua eta euskal herriko gehiengoa batere importa gabe.
"morbo-zaleak" dira, denen kontra joatea, beraike biktimak direla esanez, eta abar
bizitza oso gogorra da, oso zaia da aurrera joatea, ikastea, lana bilatzea, eskontzea, milaka istripu gertatzen dira, milaka traba daude, osasuna izatea(hori zortea!!), gizakiak gara ez makinak eta askotan puskatzen gara,..... zera esan nahi dut guzti honekin, hemen ez dugula behar hilketa eta biolentzia gehiago e.t.a. ren aldetik eta terrorista hauen alde daudenen partetik.
aio
baserri

Baserri-ri

Notapor Gizakume Baserritarra el Vie Jun 06, 2003 4:29 pm

Iepa Motel, zein arrazoia duzun! Arren gehiago gera euskararen alde gaudenok eta gainera morborik gabe bizi nahi dugun gizakiak!
Euskarari bai!! E.T.A. rik ez!!

Aio!
Gizakume Baserritarra

GAUZA ASKORI EZ DOTZUT ERANTZUNGO........

Notapor K.E.L.G el Mar Jun 10, 2003 9:31 am

....... baina bai ezango dut gauza bi edo iru.

a.- euskera iñoiz ez da GALGUKO hori ziur izan

b.- naiz eta agian kalean lar ez entzun astiro astiro edo poliki poliki geroago eta geiago jendea itz egiten du.

c.- eta amaitzeko arrautzek ebagiko nuke 6 ilabetean ez banuke ikasiko galego edo catalan eta baite ere balenciano eta beste batzuk agian frantxes ( hau azkena dembora gehiagotan ) zergaitikan denak direla erdera bezalaze zer bait antzekoak.

ia mutil anima zaitez.

bezarkada bat denori.
K.E.L.G

hori da

Notapor xabierLM el Vie Jul 18, 2003 1:11 pm

Eiiiiii soo ondo iruditzen zait zu euskaraz aritzeak. Ikusten denez ez dakizu euskaraz oso ondo idazten ezta? Berdin dio, zuk bezelako jendeak ateratzen du hizkuntza bat aurrera. Badakizu "hizkuntza bat ez da galtzen jendeak ikasi nahi ez duelako, hitzegiten ez duelako baizik". Ale, benga, eutsi hor euskararen mesedeari!
xabierLM

EGIA DA

Notapor KOLDO LG el Mar Jul 22, 2003 5:47 pm

lar ondo ez dakitela euskeraz idazten baina adoz nago zurekin garrantzitzuena da erabiltzea ondo edo txarto ( nozki hobeago litzateke ondo egitea ) agur bero bat denori. eta ziur izan euskera gora doala beste foro baten ipini nuela baina az badozu irakurri abibidez nire errian orain 20-30 urte euskera bakarrik 8-10 biztanle egiten genuen eta orain gutxi gora-bera 400-500 egiten dute.ADIO
KOLDO LG

No somos iguales ni tenemos porque serlo

Notapor Pepe Yepe el Vie Jul 25, 2003 11:50 am

En Euskadi la mayoría hablamos en castellano y nuestro concimiento del vascuence depende de lo que lo hayamos estudiado, porque en casa no fue nuestra lengua materna.

Un ejemplo: Yo por ejemplo he pasado más de 9 años dando clases de euskera en el colegio, horas de euskaltegi, barnetegis, etc.. y he conseguido entenderlo bien y puedo más o menos hablarlo, pero no tengo ninguna intención de expresarme en esa lengua en casa pues quiero tener el placer de hablar con mis hijos en mi propio idioma, igual que vosotros quereis hacer lo propio con los vuestros.

Y si puedo, hablaré con mi médico, cura, novia, vecinos o amigos en castellano, que es mi idioma y la lengua que mejor domino. No quiero cercenar mi capacidad de expresión por motivos ideológicos o por hacer lo que sea "políticamente correcto", y además tengo derecho a no hacerlo, al igual que vosotros.

"Euskal Herrian euskaraz" es solo un lema, decídselo a los de Tudela, Fitero, Buñuel o Ribaforada. La realidad es que somos plurales y que debemos respetarnos. Debeis asumir eso realmente y quitaros la venda de los ojos. Estamos aquí, somos lo que somos y seguiremos siéndolo, entre otras cosas porque también tenemos ese derecho, igual que vosotros. Hay quienes no deseamos ser asimilados.

No somos iguales ni tenemos porque serlo, y además, tenemos derecho a ser diferentes.

El euskera se hablará más cuando los hablantes decidan adoptarlo como idioma, afortunadamente la mayoría de los niños se escolarizan en euskera, por lo que se supone que serán bilingües y podrán, en un futuro, hablar en el idioma que deseen en función de sus apetencias, humor o situación en la que se encuentren.

El resto son cuentos y deformación ideológica de la realidad. ¿Que la situación del euskera es trágica? Es discutible; decidme cuando antes se pudo estudiar Filosofía en euskera, cuando ha habido tantos lectores en vasco o cuando ha habido mayor número de hablantes. ¿Que la situación del euskera es mejorable? Sin duda, como todo en esta vida. En vuestra mano está mejorarla, esa no es mi pelea. Más no pidais, simplemente habladlo en la medida en que la realidad os lo permita, que ese es vuestro dercho -y no otro-.
Pepe Yepe

Nire ustez

Notapor Mikel Iruñarra el Dom Ago 10, 2003 11:59 am

Euskeraren egoera ez da ain txarra. Lan haundia daukagu aurrean, baino bide onetik goaz.

Ni adibidez nafarra naiz. Ez nintzen joan ikastora koldo bezala, eta ez naiz oso trebea euskaraz Niri kostatzen zait euskeraz aritzea, baino ikaragarri gustatzen zait. Ziur zaudete nire semeak ni baino trebeagoak izango dira euskaraz, Sanzen edo edonorren gainetik.

Nire garaian humeen euneko sei edo zazpi joaten ziren nafarroan D ereduaz ikastera (euskaraz), baino orain euneko ogeitahamabi edo ogeitamahiru joaten dira nafarroa osoa. Eta zenbaki oriek nabaritzeko dira gizarte nafarran. Eta nabarituko dira.
Mikel Iruñarra

Emilio K.E.L.G. eta edonori

Notapor tximista el Dom Ago 10, 2003 5:08 pm

Beste toki batetan esan dudan bezala, edozein herritan aurki ditzakegu ondo eta ez hain ondo hitz edo idazten dutenak.
Bakoitzak egin dezagun ahal dugun hoberen eta... aurrera!
Emilio, ez diozu inori barkazioa eskatu behar.
Eskertzekoa da hain urruti bizi eta halere euskaraz jardutea.
Baserri, ez dakit ondo ulertu dudan esan nahi dukena. Orain euskara eta bere egoeraz ari gaituk. Ez ditzagun gauzak nahastu.
tximista

jajjajajajajajjajaja

Notapor Frontera el Mié Ago 13, 2003 7:32 pm

En que hablais en chiquitistan jajajjaaja Por favor!!!!! jujujujujujujuju
Frontera

euskara eta etorkizuna

Notapor martintxo el Vie Ago 15, 2003 4:57 pm

Zoritxarrez euskara eta gogorkeriaren arazoa erabat baturik daude, eta bai mutur bateko eta bestekoen xinplekerien aitzaki da gehienetan. Españolista muturrekoek euskara-gogorkeri nahasketa egiten dute, eta gainera euskarari dioten ahierra horretan justifikatzen dute; Batasunakoak, berriz, beti ari dira beraien kontrako erasoak euskara eta euskal nortasunaren kontrako erasoen moduan saldu nahirik. Arazo hau grabea da gure hizkuntzaren berreskurapena epe luzeko gauza delako, belaunaldiz belaunaldi egiten den gauza, nahiz eta, norbaitek esan duen bezela, garai batetik honera kriston aurrerakada nabaritu. Baina euskararen etorkizuna ez dator bakarrik instituzio batzuek ala alderdi batzuek ematen dioten bultzada politikotik, baizik eta batez ere plazera eta interes kulturalaren aldetik. Gure hizkuntza filologoen hizkuntza faboritoa da, eta hauek ez dute hiltzen utziko. Euskaldunengan sortu behar da interes eta plazer nahi hori, baina nago egoera horretatik oraindik nahiko urruti gaudela.
martintxo

PARA GIZAKUME EURISOTZAILE

Notapor Mr. txorizo el Lun Ago 18, 2003 8:39 pm

Zozoak beleari ipuirbeltz.Besteen hutsak zuzendu nahian zabiltz, eta zuk uste "z" hizkiak idatzi duzu.
Mr. txorizo

Euskeraren egoera eta etorkizuna

Notapor Euskararen laguna el Vie Sep 19, 2003 9:48 am

Peperekin konforme nago.

Nik bereizpenen gabeko elebitasun onuts bat alde naiz.

Goraintziak euskararen (baina gaztelaniaren ere bai) lagun italiarratik.
Euskararen laguna

Guztiz ados natxiok!

Notapor Xabiertxo el Jue Sep 25, 2003 10:56 pm

Hori dek, baskito gehiegi eta euskaldun gutxiegi! Merkeago dek esatea euskararen lagun garela, baina ez ikastea -edo, jakinda, ez hitzegitea.
Xabiertxo

BAINA XABIERTZO ITZ EGITEKO.............

Notapor KELG081003 el Mié Oct 08, 2003 6:35 am

......... beste pertzonak euskera jakin beher du bestela da hormari itz egiten moduan.
adio
KELG081003

XABIERTZO AIZTU DAZ ..............

Notapor KELG081003 el Mié Oct 08, 2003 6:38 am

....... esatea nik ziur dakiten pertzonak euskera dakitela EUSKERAz egiten ditela baina beste gustiori nozki ERDERAZ egiten dutela.
Besarkada bat
KELG081003

Nork daki?

Notapor aniztasuna_bihotzean el Mar Oct 28, 2003 8:00 pm

Nork daki zer gertauko den euskararekin, euskal herritik kanpoan ikasteak, beste ikuspuntu bat ematen dizu eskararen egoeraz. Nire ustez, euskara galtzen doa pixkanaka, ta pena ematen dit zeren eta ni beti nahiz lehena euskaraz hitzegiten, baina errealitatea da kalean ez dela euskaraz ia hitzegiten, herrietan bai dexente, baina hirietara joanez gero, han ikusten da euskararen benetako egoera, Bilbo handia, Donostia, ez dira batere euskaldunak, ta hor datza euskararen ahulezia, bakarrik espero diat, jendea euskara politika bezala ez ikustea. Euskara ez dago eraso batenpean gu gara euskara egoera honetara eraman dugunak. Esperantza pixka bat sartuaz nire idazkian espero diat, bakoitzak esfortzu pixka bat eginaz gure artean gehiago hitzegitea, ta euskara kultura bezala ikustea ta ez arma politiko bezala.
aniztasuna_bihotzean

ZURE IDATZITAKO LERROARI ............

Notapor KELG311003 el Vie Oct 31, 2003 8:54 pm

....... erantzunko dut eta ziur izan euskera gero eta gehiago itz egiten da eta ez dala galduko ia igon morala.

bezarkada bat.
KELG311003