PARA LENBO...............

PARA LENBO...............

Notapor KELG070704 el Mié Jul 07, 2004 8:03 pm

...... y otros foreros varias apreciaciones sobre el euskera batua y demas :

a.- en primer lugar decir que son mis opiniones y que es posible que no coincidan con todos.

b.- otra cosa que veo mal son tantas intervenciones
en un mismo tema, creo que lo ideal para no hacerlo tan pesado sería trocearlo cada 50 +-.

c.- lo he dicho por activa y por pasiva que la idea del batua siempre me pareció bien en el FONDO pero no en la FORMA.

d.- tambien me parece mal que en segun que trabajos tengan ventaja los que saben euskera ya que en mi opinión sólo habría que exigirles a los que trabajaran de vista al público y no al resto.

e.- otra cosa diferente es que en un examen sin tener en cuenta el euskera y para un puesto si hubiera empate digamos a 90 puntos entonces dar dicho trabajo al que mejor hablara euskera pero no que un tipo sin euskera tenga 90 puntos y otro tambien sin dicho idioma tenga 85 y come se le añadirian 7 por el idioma ya le teníamos con 92 puntos, vamos al menos es mi opinión.

f.- en cuanto a la utilización política no entro.

g.- de los arboles y demás tampoco.

h.- para el del curro decirle que aprenda chino que es el idioma más hablado del mundo

i.- para el de la normalizacion por ejemplo de conducir decirle que en algunos paises se circula por la izquierda.

j.- para el de la normalizacion de las medidas iden del lienzo con las millas, pies, yardas, etc....

k.- de todas las maneras tampoco veo demasiado problema debido a que con los años el euskera puede terminar en euskañol.

l.- eta amaitzeko gauza batzuk ezan nahi nuke nire euskera zatarra baina iñoiz ez naiz joan ikastolara eta euskaldun zarra naizela igeriko dozu berehala txarto idatzita dauzen itzetan.

m.- ez da egia ez garala ulertzen euskera euskalki ezberidn edo bestelakoa erabiltzen duguna beste herrietan, egia da ehuneko ehun ez dugula ulertzen baina falta dan itzak edo berbak erderaz ezaten den bezalaze EN EL CONTESTO DE LA FRASE atera liteke.

n.- egia da ere gure herrietan ez daudela antziñako ondar beste gizabideetan dauden moduan baina ori ez dakit zergaitik dan.

o.- orrexegaitik gure izkuntza beintzat alegin egin behar dugu denon artean ez galduteko bakoitzat al duen bezalaze.

p.- adibidez nik betitik euskera dakien jendeari euskera egiten dut.

q.- eta zarritan ezaten duten bezalaze :

EUSKERA GALDUTEKO EZ DAGO BILDURRIK
MUNDUAN EZ DA ZORTU HORTAKO INDARRIK
SASIJAKINTZU ASKO DABILTZ GALDU NAHIRIK
INDARREK OIEK GUSTIOK DIRADE ALPERRIK.

ezatebaterako ni bizi naizen herrian 450 bistanle gutxigorabera euskera itz egiten dogu eta egia bada guztiz 4.350 bistanle dauzkat eta gutxi gerala
orain 30 urte bakarrik 10 euskera egiten genuen .

perdona las faltas de ortografía que seran bastantes pero mientras que no me jubile me niego a estudiar mi idioma materno.

por si alguien quiere saber a cuenta de qué viene esto que vaya al foro de política y verá la explicación.
KELG070704

KEL-entzat

Notapor Gizakume Bizikide el Jue Jul 08, 2004 6:39 am

Ados nago zuk esandako ia guztiarekin, ez zaitez kezkatu ortografiagatik, pensa ezazu nolakoa zen aintzinan idatzitako hizkuntza tz, tt, ts etabar asmatu baino lehen. Topa dezakezu XVI mendean anitz eskutzitz eta agiri Z ordez C musarekin ( con cejilla) erabili zituztenak. Baita ere V-a B-ren ordez.
Horretaz gain nola ulertu dezakegu ñ-ren dezagerpena euskara modernoan??
Orduan nola idatzi behar ditugu gure hizkuntzan ñ-z diren horrenbeste hitzak?? Ikurriña, Iruña, ozpiña, etabar???
Nire kasuan naiz eta atzerrian 20 urte baino gehiago bizi arren ama hizkuntza sekulan ez dut galtzerik.
Hala ere zoriontsua naiz egunero erabili dezakedalako. Etxean edo kanpoan, giputz, nafar, bizkaitar edota beste herrialdeetako euskaldunekin ez ditut inoiz eragozpenik izan.
Abestiak dinoen moduan
Araban bagare, Gipuzkun bagera , Xiberun bagire, ta Bizkaian bagara, baita ere Lapudi ta Nafarra........

Ondo ibili, eta naiz dezunerarte aio!!
Dictos hiberos ab illo flumine quod inquietos Vascones praelabitur
Gizakume Bizikide

Aupa KEL!!

Notapor Lonbo el Jue Jul 08, 2004 11:36 am

Politikari buruzko foroan argi utzi dut hasieratik ni euskaldun berria naizela eta batua baino ez dakidala. Beraz euskalki ezberdina berba egiten duten euskaldun zaharrek elkarri ulertzen dioten ala ez esateko ni ez naiz pertsona aproposena.

Niretzat Donostialdeko euskarak (batuaren antzekoa) eta Bizkaiko Orozkokoak, adibidez, alde zabala daukate beraien artean, batez ere aditzak jokatzerakoan. Dena dela zurekin ados nago ulertzen ez diren hitzen esangura testuingurutik atera daitezkela, arazo handia ez litzateke egon beharko elkarri ulertu ahal izateko.

Agur!!
Lonbo

HAIBEZTE EGUNETAN.............

Notapor KELG160704 el Vie Jul 16, 2004 11:04 am

........ eztabaidarik gabe pentza liteke euskera oso indartzu dabila.

adio
KELG160704

a cuenta de

Notapor kklk el Sab Jul 17, 2004 2:54 pm

a cuenta de ser un elemento racista, de ser la vaca que da de mamar a unos veletas, a cuenta de producir un pozo sin fondo de subvenciones y amiguismos.........a nadie todavía se le ha ocurrido registrar el invento del euskera con una patente????
kklk