Euskara zabaldu lanean , kalean, etxean,...

Euskara zabaldu lanean , kalean, etxean,...

Notapor paulo el Vie Ene 19, 2007 10:53 pm

Mezu honen bidez animatu nahi dut jendea euskara gehiago erabiltzeko. Gurutzetako ospitaleko saila batean lan egiten dut eta jende gehiena ultraeskuindarra da eta erdalduna da. Euskara benetan gorrotatzen dute eta zerbait euskaraz idatziz edo hitz eginez gero aurpegi arraroak jartzen dituzte. Okerrena izan zen hau esan zidatenean; mesedez ez hitz egin euskaraz pertsona horrekin, guk ezin ulertu dezakegulako eta bronka txikia bota zidaten.
Hau da espaiñarren demokraziaren ikuspuntua:
o hablas en cristiano o eres un vasco terrorrista, eta ez dut uste esageratzen asri naizela.
Euskaldunak harrotzak gara gure herrian. Burugogorrak izan behar gara eta euskara beti erabili. Euskara bihotzean eta batez ere ahoan. GURE ESKUBIDEA DA.
paulo
Oro
Oro

Paulo

Notapor Gizakume Bizikide el Jue Ene 25, 2007 5:58 pm

Nire ustez, zure argudioan gauzarik zoritxarrena mintxatzen dozun gendeari buruz, zerbait euskaraz idaztea edo hitz egiteagatik aurpegi arraroak jartzea salatzen dozunean.
Ez dot uste, (zihur nago) hori ez dela demokraziaren alde izatea. Oraindio badago gendea ez dutela esagutzen zein tokian bizi diren.....

Batik bat, Estatutoaren defentsan euskotar gehienak baieztatu zutelako eta Konstituzio berak ez bakarrik onartzen du baizik euskerare koofizialtasuna eta behartua dago euskeraren ofizialtasun hori gazteleraren ondoan aintzatetsitea.

Gernikako Estatutoaren 6.garren artikuloan adierazten den lez

Artículo 6
1.- El euskera, lengua propia del Pueblo Vasco, tendrá, como el castellano, carácter de
lengua oficial en Euskadi, y todos sus habitantes tienen el derecho a conocer y usar ambas lenguas.

Hala dira gauzak, atseginak izan ala ez, hain zuzen ere, bi hizkuntzak jakiteko eta erabiltzeko euskibidea dagoelako . Beste gauza da gaur egungo egoera horrela ez nahi izatea.

2.- Las instituciones comunes de la Comunidad Autónoma, teniendo en cuenta la diversidad socio-lingüística del País Vasco, garantizarán el uso de ambas lenguas, regulando su carácter oficial, y arbitrarán y regularán las medidas y medios necesarios para asegurar su conocimiento.

Honekin ez dut esan nahi gaztelerarekiko jokabide bera izan behar dugula, berriz euskaldun gehienak ez bakarrik helebidunak garelako,berriz lotsagabekoa ez garela erakutsi behar dogulako, "xoxoak ipurbeltz" salbuetsia ez izateko.

Hala ere zure parte hartzerekin honako hitzekin geratzen naiz.

Gure euskidea delako eta Euskera zabaldu ( edonon)

nahi dozunerarte,

Aio!
Dictos hiberos ab illo flumine quod inquietos Vascones praelabitur
Gizakume Bizikide

NI zurekin

Notapor idazle2005 el Sab Ene 27, 2007 5:41 pm

Aizu arrazoia zuk daukazu ta zurekin beti euskeraz egingo nuke, baita berrogeitabost edo gizakumekin. Eta lanean ere euskaldunekin bainan erdaldunekin asuntoa desberdina da. Ezkerraldea erdalherri konpletoa izanda 1840-1975 urteen barruan, ta asko ari da kostatzen hori euskalduntzea. Gaur egun beharbada % 15 euskalduna da haurrak gehienak, hau da guraso erdaldunak ari dira haur hauek ikastolen bitartez euskalduntzen. Nik ez diet meritorik kentzen naiz eta beraiek ikasi gabe toalla aspaldi bota, nire emaztearen kasua da, euskeraren alde da, bainan esfortzuak atzean geratu ziren. Ni bizi nahizen herrian uste baino euskaldun gehiago dago bainan, toalla denek bota zuten ni iritxi aurretik. Bestearenganako errespetuz irabazi behar dugu jendea besarkada bat eta dakienari beti euskaraz jarraitu eta ez dakienari, zeuk ikusi hor daukazu lana eta bizitza. Aberria leku askotan dago, bainan lana sakratua da. ondo izan
idazle2005
Bronce
Bronce

haya paz

Notapor guipuzcoana el Sab Ene 27, 2007 10:09 pm

¿o hablas en cristiano o eres un vasco terrorista? un poco sí estás exagerando. Oye, ¿y tú qué piensas del terrorismo?

No, venga, ahora en serio, ¿estás seguro de que la mayoría en el Hospital de Cruces son de ultraderechas? ¿o será que no te entienden?

Tu derecho a hablar euskera choca con el de tus colegas a hablar español. Tú hablales en euskera y ellos que hablen lo que quieran. Si no quieren hablar en euskera ellos se lo pierden. Eso sí, procurad entenderos de buen rollo y con educación que los pacientes no tienen la culpa.
guipuzcoana

euskara ahoan ta ibili munduan

Notapor 45 el Mar Ene 30, 2007 11:37 pm

Zoritxarrez oraindik orain euskarak ez du desiragarri izango litzatekeen irudia erdaldunen artean. Ez dut ezkerraldea asko ezagutzen baina irudipena dut gauza arrotza dela, ezta? Kasik HerriBeheran bezela!! Tamalez, Gurutzetan gertatzen dena euskalerriko hainbat txokotan gertatzen da. Zein izan behar da gure jarrera? Nik uste ez du merezi ozpintzea eta harremanak gaiztotzea, horrela ez dugu ezer lortuko eta. Lagunkoiak izan gaitezen, sinpatikoak, baikorrak... eta argudioen bidez irabazi ditzagun euskararako. Hori da erronka: erdaldunen grina piztea euskararekiko. Alimaleko erronka bada ere ez dugu muturka ezer lortuko, hitzegin dezagun euskara irria jantzita!!
TA GOGORATU ZEIN DEN GURE BEKATU GORENA: GURE ARTEAN, EUSKALDUNEN ARTEAN, ERDERAZ EGITEA. Ez da txantxa, gero ta maizago gertatzen delako susmoa daukat.

IZAN ONTSA DENOI!!
45

Erantzuna 45ti

Notapor idazle2005 el Jue Feb 01, 2007 7:47 pm

Pakea zurekin eta sosasuna ere, gustoko dut berriro zure berri izatea, eta zure azken mezuari erantzutera noa;
Galdera asko planteiatzen duzu lerro gutxitan, bata euskeraren burruka bizirik irauteko euskaldunen artean. Ez dago dena galdurik bainan gutxiagora doa erabilera hori egia da. Arrazoiak ugari dira bata militantismoaren indargaltzea, zorigaitzez euskera oso politizatua izan da eta oraindik ere ala dirau era haundi batean. Euskera abertzaleen hizkuntza esklusibo giroan zela bakarrik zabaldu zuten urte askotan eta orain horren ondorioak ordaintzea tokatzen zaigu. Frankismoaren eta gure gizarte politiko eta kulturalaren biktimismotik bizi izan gera luze.
Urteak joanik gaztelaniar-espainiar ezkerra eta eskubiak egoera honi itzulia eman diete, eta euskaldundu gabe. Gizartean beren lekua nahi dute konplexurik gabe. Eta kultura arloan beren isiltasuna eta erresistentziak alde batzera utzi dituzte, kultura arloan bat egiten dute sarri eta politikan ere. Zeinen aurka 45? Ba gure aurka euskaldunon aurka.
Euskal Herrian identitate berri bat hari da indartzen; Bertako erdaldunena, hauek beren gizartea ari dira eraikitzen eta horrela fenomeno singular bat ari zaigu Euskal Herrian gertatzen, beste herri baten sorrera gure herrian. Espainian beste inon gertatzen ez dena.
idazle2005
Bronce
Bronce

2.atala

Notapor idazle2005 el Jue Feb 01, 2007 8:09 pm

Euskeraren erabileraren uztearen arrazoiak, esan bezela, militantismoaren uztea izanik. Bestea gure gaurko gizartearen helenizazioa litzake, hau da Alexander Handiaren garaiko kontextuan eta Erromatar giroko kontextuan, Latina ere zabaldu zen orduan, bigarren mailako hizkuntz bezela. Gaur berdin ari zaigu gertatzen ludi guztirako hizkuntz eta kultura bakarra zabaldu eta sendotu nahi da. Sofistikatu eta aberastu, beste maila batean bigarren mailako hizkuntzak ere zabalduz batipat espainiera. Ni arabieraren azkunde edo alako eztanda baten zai nago bainan ez da gertatzen. Beraz planeta osoa bilinguismo edo hirulinguismo bateruntz doa. Kontextu horretan euskal iparraldea gaztelanizatzen ari da (oralki eta txapurreoki), aldiz egoaldean ere maila handitzen ari da gaztelaniaz, ikasketa unibertsitarioak, publikazioak e.a....
Nafarroan berriz euskaldun kopurua %10 ean kokatzen da eta erdi euskaldunena %12 an. Teknikoki ingelesa dakigunok nahiko maila pobrean %30 gera. Euskeratzeak tope egiteko joera dakar, bainan ez anglosaxoitzeak. "Inkosienteki" ingelestzen ari gara buru belarri, espainiartasuna, frantsestasuna eta euskalduntasuna galtzen. Nahiz eta jende gehiena ofizialki bere kulturaren maitale handia izan. Ez dago "amor propioa" eta euskalzaletasuna kontutan harturik Euskaldun Herria euskaldun ez izateko arrazoiri. Franko hil zela 32 urte igaro dira. Hau dena den moda bat da neoelenismo hau, bainan ezin jakin zenbat iraungo duen gurean 2 urte, 20 urte edo 300 urte.
Gaia aldatuz bainan zure galderei erantzun nahirik, ados nago zurekin irria ahoan dugularik bizi behar garela gure erdal inguruan. Orai fenomeno berri bat ari zaigulako bilakatzen gure inguruan euskal alfabetatu antieuskaldunak. Eta batzuk " euskalerrian euskaraz" eta "normalizazio politiken" ondorio dira eta eguneroko tratuaren araberakoak ere. Ni esandako azkeneko bi hauekin nago eta beren euskalzaletasun konpromiso gogorrakin, bainan etsaiak fabrikatzen dituztela uste dut euska herrian.
idazle2005
Bronce
Bronce

3.atala

Notapor idazle2005 el Jue Feb 01, 2007 8:27 pm

Esaten didazu ez duzula ezkerraldea ezagutzen, eta Erribeeraren antzeko egoeran uste duzula, Bizkaiako sartaldea. Ez da horrela nahiz nik ere zu bezela usten nuen. Ezkerraldean bertokoek ez dute euskerarik hitz egin behar bada 1840tik 1975 urte ingururarte, bainan lan asko egin da ordundik. Bertako natiboak euskaltzale izan ziren betitik, eta abertzale politikoki ere, 1936rako asko egin zen kontzientzia eta olitika mailan batipat eta frankismoaren azken urteetan kultura arloan ere, hau da hizkuntzarekin.Horreraino Nafar Erribeerakin desberdintasunik ez. Ingurua urbanoa da ia erabat eta horrela euskaltegiak eta ikastolak kilometrikoki denak urbil zeuden. 1840 urtetik ona kanpokoen umeak bertan jaioak, askok eta askok euskal kontzientzia bat landu dute eta natiboekin bat egin ere. Nahiz kanpotar erentzia handia izan harren, bertakoa bertakotzen ari da " Athletic" en bidez eta euskal nortasunaren ainbeste ikur norberetuz. Gaur ustedut ezkerraldeko gizartearen %15 ta euskalduna dela haurrak batipat. Ez ahaztu Bizkai osoa euskal eremu edukatiboan dagoela. Erribeeran aldiz euskaldunal %1 eta %2 artean gara bataz beste. Herri txiki askotan euskal mundurik ez bait dago, ez euskaltegi ez eta ikastolarik. Erakunde eta instituzio hauek herri handietan bakarrik daude. Horrela milaka eta milaka nafar euskal mundutik kanpora bizi gara. Euskaldunok militantismotik at desagertzen direlarik eta umeak euskalduntzea nahi duten gurasoak. Berdin jarraitzen dutelarik. Euskal Erkidegoko kultura politikak izugarrizko lana egin dute gure herria bizirik mantentzeagatik. Nafarroan egoera arras desberdina da euskal eremutik kanpora eta iparraldean askoz okerragoa.

Ondo izan 45, Bizikide ta Kurutzetako euskalzalea ta beste foruzaleok.
idazle2005
Bronce
Bronce

Ezkortasunerako egun batean idatzia

Notapor 45 el Dom Feb 04, 2007 7:34 pm

Kaixo Idazle. Horiek dira hitz jakintsuak esan dituzunak! Hitz hagitz interesgarriak izateaz ez ezik arrazoiz beteak ere badaudela uste dut.

Lehenengo kontua, ERABILERArena: euskararen ezagutza aurrera egiten du baina erabilera murriztuz doa. Eremu erdaldunetara euskararen existentziaren berri eraman da eta neurri apalean bada ere ezagutza ere eraman da. Poztekoa izan arren, ez da suziriak botatzeko adina; erdaldun giroko balizko euskaldun horiek ez baitute euskara erabiltzen eta ez baitira euskaltzaleak. Eremu euskaldunean aldiz, beldur naiz euskararen erabilera ez ote den urritu, gazteen artean batipat. Hau da gehien kezkatu behar gaituena, azken finean euskarak lurralde hauek galtzen dituenean akabo, ezen nire inguru erdaldunean (Donostiako auzo handi batean) euskararen egoera gaixo terminal batenarekin erkagarria da.

Zuk diozun moduan, zoritxarrez oraindik orain militantismorik gabe ez dago euskara egiterik, gazte euskaldunok zergatik ez dugu euskaraz egiten ba? Euskaltzale izan ezean, nahiz eta euskaraz jakin, ez da euskaraz egiten. Gaztelania “erakargarriagoa” egiten omen da edo auskalo zer arrozaoiengatik gaztelaniara jotzen dugu. Horra hor euskañol-aren adibide likitsa (euskal gazte alfabetatuen “euskara”, D ereduaren kumeena). Azken finean gu ez gara euskaldun puroak, petoak, elebidunak baizik eta gehienok gaztelania euskara baino hobeto darabilgu (gizartearen dinamikek hortara garamatzalako hein handi batean) eta euskaraz hobeto egiten dutenek konplexuz beteak dira eta nahiago dute erdara traketsean jardun. Gehitu iezazkiezu zuk aipatu euskal alfabetatu antieuskaldunak (hizkuntzaren mugataz ohartutak eta etsitutak, euskararen kontra matxinatu eta oldartzen direnak: euskalduna izatea “no mola”). Zoritxarrez euskara abertzaletasunarekin nahasten da eta hau galga suertatzen da haren hedapenerako. Arima espainoleko alderdiek ez daude hizkuntzarekin konprometituak (nola egongo dira ba, abertzale askok ere muzin egiten badiote!!).Salbuespenak salbuespen: aldaketa16, PSE-EE kide zenbait…Haatik, arima espainoledunek “euskalduntze prozesua”rekiko oso mesfidati dira. Gero eta gehiago ene iritzirako. Are gehiago, askok euren ustezko eskubideen (elebakar eta eroso bizitzeko eskubidea?) urraketak sentitzen dituzte. Indartzen doan nortasunarekin lotu genezake hau, zuk esan moduan, bertako erdaldunena. Aspaldi halako zerbait nabaritzen dudala: Espainol Herria (Konstituzioko “pueblo español”) da azken finean nagusi gure herrian. Ukaezina da. Haiek gu ukatzen gaituzte, Euskal Herria ukatzen dute, abertzaleen asmakizuna dela diote, euskara ez da existitzen beraientzat eta existitzen bada imposizioa da. Guk aldiz ezin uka dezakegu Espainol Herriaren existentzia, egunerokoan baitakusagu. EHko bazter guztietan, euskarak galdu ditu antzinean zituen gotorleku guztiak. Esaidazu ez dela horrela idazle!!

Anglosaxoitzea euskalduntzea baino indar handiagoa du nahiz eta Erakundeen laguntzen beharrik ez duen. Gazte gehienok daukagu ingelez maila dezentea eta hortik datozkigu eredu sozial gehienak. Globalizazioa ingelesez mintzo da eta inkonszienteki gazte euskaldunen burmuinak eratzen ditu nola edo hala.
45

a guipuzcoana

Notapor paulo el Mié Feb 07, 2007 12:16 pm

Benetan dinotsut nere sailan kanpoko eta hemengo jentea badagoela eta euskararekin zerikusirik dauan edozer gauzari gorroto dautsoe.
Ez dautset eskatzen euskaraz berba egiteko. haiek bere eskubidea daukie erdaraz egiteko eta nik euskaraz. nik berea errespetatzen dot, haiek ordea, nirea ez.
eta nire eskubideak defendatzean haiek eraso lez hartzen dabe, eta ni erasotzaile bihurtzen nabe, eta hurrengo ondorioa da euskaldunak inposatzaileak garana.

Zilegia al da bere jarrera?
paulo
Oro
Oro

Aupa Paulo !

Notapor idazle2005 el Mié Feb 07, 2007 5:27 pm

Arrazoi guztia duzu Paulo, bainan ez ahaztu lana sakratua dela ez egin etsairik ain leku garrantzitsuan. Gure hizkuntzak gora egingo du gu bezelako jendearekin bainan ogibideakin kontuz. Ez zait gustatzen esaten dizudana ez eta esatea ere, bainan ala da tamalez. Aupa animo motel. Tertulia bat egin behar diagu foruko euskal zaleok.
idazle2005
Bronce
Bronce

¿qué es lo que quieres?

Notapor guipuzcoana el Mié Feb 07, 2007 5:42 pm

Tus colegas no saben euskera ¿qué propones? ¿que los echen y te pongan colegas euskaldunes?
guipuzcoana

Aupa 45

Notapor idazle2005 el Mié Feb 07, 2007 5:50 pm

Zer moduz gazte? Ez etsi motel!
Interesgarri beti bezala hire artikulua, naiz eta animoa ez igo asko. Beno ba dira berriak, Nafarroako bigarren egunkariak dioenez, (an ere foruzale naiz) nafarren nortasuna goraka doa eta euskalzaletasuna ere. %54 da Euskal Erkidegoakin artuemanak dituena, gero ta gehiago.%18 Errioxakin eta % 13 bakarrik Aragoekin( ni azken horietan). Espainol sentimendua %18ra jeisten da, hau gure komunitatean tamalez antieuskaldunismoakin konfunditzen da. Euskeraren aldeko joera gora doa ( D eredu gehiago, ETB gehiago e.a). Euskeraz tutik ez dakitenak %77 dira, Euskal Erkidegoan %37 eta iparraldean %59. Bainan euskaldun kopurua Nafarroan %10 izanik, haurren artean %20ra iristen da, eta haurtzaindegietan gehiago oraindik. Beraz frankismoa gainditzeko lanetan gabiltza. Iragana euskalduna izan zen, egun gora goaz eta etorkizuna gure esku dago, gure ondorengoak ze izango diren gure esku dago. Mundu global batean militantismoari eutsi beharra dago horrela egiten dute hispanoek ere, berentzat erdal herri direnetan ikastetxe hispano eta Cervantes bezalako instituzioekin. Araban eta Nafarroan euskaltegietatik, eta ikastoletatik irtendako hainbat gurasok euskeraz egiten diete beren haurrei. Haur horien ama hizkuntza bilakatuz, aitonena ez dena. Pixkanaka ba goaz, beti izango dituk norberaren gorrotora joango direnak, etsiko dutenak eta abar. Bainan geureari eutsiko diogunak ere or izango gera, eta gurera etortzen direnak ere. Garai txarrak datozte bainan iraun iraungo diagu.
ondo izan 45
idazle2005
Bronce
Bronce

a guipuzcoana

Notapor paulo el Mié Feb 07, 2007 9:10 pm

Ez dut proposatzen haiek botatzea!!!
Zure jarrera haien jarrera bezalakoa da. Bakarrik erran dut eskubidea daukadala euskaraz lan egiteko eta haiek ez dutela errespetatzen. Haiek egiten dutena indarkeria da.
Nire nagusiak esaten du : Nik ez daukat ezer euskararen aurka, hori bai nire sailan ez dut nahi ezer euskaraz.
Zelako pertsona ona, berak uzten dit euskaraz pentsatzea edo nire gauza pertsonalak euskaraz izatea. Ez dit jotzen edo horrelakorik egiten, diktaduran batzuetan gertatzen zen bezala. Nola aurreratu garen! Imaginatzen al duzu aurkako jarrera? Orduan ni antidemokrata bat izango nintzateke! Baina bere kasuanzuk esaten duzu nik bera erasotzen dudala!!
Oposaketan gaztelania derrigorezkoa da eta euskara postu batzuetan besterik ez. gero jendeak esaten du euskara exigitzea ez dela zilegi, mediku erdaldun onak kanpoan geratu daitezkelako. kalitateaz araduratuta badaude, zergatik gaztelania exigitzea? Medikurik onenak seguraski Europan edo Estatu Batuetan egongo dira, baina haiek ez dakite gaztelania eta ezin etorri daitezke Euskal Herrira lan egitera gaztelania ez badakite. orduan arazoa ez da Osakidetzaren kalitatea baizik eta beti bezala gaztelaniaz hitz egitea
paulo
Oro
Oro